„O! Płatek na talerzu! cz. 1

I stało się! Autorski program sorki Małgorzaty Pruchnickiej nauczyciela – wychowawcy i szkolnego pedagoga „O! Płatek na talerzu!” wszedł w życie! Znaczy w internat! I to z przytupem! 
„O! Płatek na talerzu!” to interdyscyplinarny program, którego motywem przewodnim jest wątek kulinarny, a wokół niego będziemy „zrzeszać” zawody, w których kształcimy w naszej szkole. 
Jako pierwsze na warsztat, a właściwie na talerz wjechały gofry! Ale jakie! Niebanalne! Podane z płatkiem na talerzu – gofry udekorowane były suszonymi płatkami jadalnych kwiatów – piwonii i nagietka! 
Oczywiście dżemy, owoce, mięta czy bita śmietana też na gofrach się znalazły! Była też pyszna polewa – sos z granatów, który sorka Pruchnicka przywiozła nam z Turcji.
Za nim przystąpiono do przygotowania gofrów, uczestniczyliśmy w prezentacji, którą przedstawiła nam p. Patrycja Janeczek  – nauczyciel przedmiotów zawodowych z zakresu architektury krajobrazu i hotelarstwa, ale także florystka, dietetyk. Sorka Janeczek opowiedziała nam o kwiatach jadalnych, ale i o tych, których absolutnie, nie należy spożywać. Dowiedzieliśmy się też o zmianach, które już obowiązują w gastronomii, tzn. wszystko co znajduje się na talerzu konsumenta jest jadalne, chyba że zostaliśmy poinformowani o tym, że dana potrawa zawiera jakiś składnik, mający tylko element dekoracyjny, ale obecnie dzieje się to niezwykle rzadko. 
Kolejnym elementem warsztatów była projekcja filmików instruktażowych oraz pokaz składania serwetek. Tę część spotkania poprowadziła Joanna Rozdzialik   – nauczyciel przedmiotów zawodowych, specjalizująca się w „organizacji i zarządzaniu w turystyce, hotelarstwie i gastronomii”, a także nauczyciel – wychowawca. 
Pani Rozdzialik pokazała 👀nam jak należy składać serwetki, pamiętając o tym, że ich struktura czy wymiar ma znaczenie. Poznaliśmy różne techniki i spróbowaliśmy sił, by powstały wachlarze, motylki, tulipany… Usłyszeliśmy też o tym, że bardzo ciekawe aranżacje stołów z wykorzystaniem serwetek możemy przygotować np. na stół wigilijny czy wielkanocny. Na pewno się o tym przekonamy! 
Realizacja programu to także doskonała okazja do integracji młodzieży, wymiany doświadczeń, atrakcyjnego spędzania czasu wolnego… 
Jednak głównym celem programu jest nabycie nowych umiejętności i dzielenie się wiedzą. I tak, młodzież kształcąca się w zawodzie technik hotelarstwa pomagała w składaniu serwetek przyszłym technikom: architektury krajobrazu, mechanizacji rolnictwa i agrotroniki, pojazdów samochodowych. „Hotelarki” nadzorowały mechaników i architektów krajobrazu podczas smażenia gofrów, a mechanicy? No właśnie mechanicy już niebawem podpowiedzą swoim Koleżankom i Kolegom np. jak sprawdzić poziom oleju w silniku, jak i jaki wlać płyn do spryskiwaczy albo zademonstrują jak posprzątać (sorce😉) auto…
Ps. W spotkaniu udział wzięli Wychowankowie internatu i Uczennice Szkoły.
Bardzo dziękujemy za liczną obecność i zaangażowanie😀